Säkra före det osäkra.

Dagen idag började med att vi åkte ut till ölmstad för lite tårta hos Linus morfar som idag fyllde 89 bast. Han är sjukt pigg för sin ålder alltså! =)

Linus syster hade skickat ett sms inatt om att det har synts till utländska bilar och en skåpbil i våra trakter natten som var.

Det är alltid en inbrottsvåg kring jul o vintertid men nu har det vart extremt. Polisen har fått in 119 anmälningar på bara 1,5 månad. Och dessa utländska bilar har synts till vid inbrotten. Jag skrev ju om min kollega som hade inbrott?

Det var dagen innan julafton. De hade massa gäster hemma så uppfarten var full av bilar plus att kl var halv 8 på kvällen när de slog till. Så de skyr ju ingenting.

Polisen har åkt här ute i tre dagar, men vi har inte riktigt tänkt på varför förens idag. Sen var det en polishelikopter som cirkulerade runt här idag och runtomkring.

Allt det gör ju att jag tycker ännu mindre om att sova själv bär Linus jobbar natt. Och givetvis jobbar han nu inatt. Jag vill gärna ha nåt tillhygge vid sängen om utfall att de nu skulle välja vårt hus. Så jag har Linus soft air Gun vid sängen. Det är en exakt kopia av det riktiga vapnet, är av metall o väger lika mycket.

Förhoppningsvis skulle de bli skrämda utav det. O måste jag skjuta så är det ju bara små plastkulor. Så de lär få fina blåmärken o det gör ont. Så det är ju inga stora skador direkt, men borde funka som skrämseltaktik. Plus att jag kan stå på avstånd. Det känns tryggare för MIG iaf. Sen hoppas jag givetvis att de inte går hem till nån här. Men jag vill ändå ta det säkra före det osäkra. O alla grannarna här har tänt alla sina utelampor o håller ett öppet öga.


Hur skulle ni gjort med den informationen?


Kommentarer
Postat av: Catrin

Fy fasen va läskigt! Och om de verkligen går in när folk är hemma så känns det ju ännu vä'rre. Hade varit livrädd. Hade nog också preparerat med diverse tillhyggen + överfallslarm och överfalsspray..

2012-01-10 @ 14:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback