Härliga Söndag.

Söndag och himlen är blå o solen varm. Tror vi börjar få lite färg nu. Jag tycker inte jag har fått nån färg men det är ju som mor säger. man vänjer väl sig. Men jag brukar va koko brun. Nu har jag iof vart sjuk de första dagarna, så det försvann ju lite soldagar där. Sen brände vi oss som tusan första dagen så det blev ju inget solande där heller.

Igår var jag & Linus nere i Bayside. Asmysigt område som ligger söderut förbi south beach. Vi åkte även förbi Miami Ink. Allt ser så annorlunda ut i verkligheten än på tv, och då tänker jag nog speciellt på omgivningen.

Väl i Bayside gick vi och strosade lite och tittade lite i butiker, var som både shoppinggalleria och marknad i ett. vissa delar var inomhus o vissa delar utomhus. Hooters fanns även där, och gissa om det var fullt av folk (män). hahaha.

Vi käkade och tog uppfriskande drycker i solen på Hard rock cafe. Ett ställe som både jag och Linus gillar väldigt mycket. Bra mat, bra personal, bra priser. Och här är Amerikanarna all about service. De är så sjukt trevligt och de presenterar sig väldigt noga vart man än kommer. Till och med han som hyrde ut solstolar på beachen kom fram o pratade och presenterade sig. Heeelt annorlunda mot sverige. Jag tycker det är mycket trevligt, men sen tror jag de flesta inom restaurangbranchen iaf går på provision här.

O ni ska se polisbilarna!!! De kör Lexus,Dodge charger & camaro!! Hela Miami består av grymt snygga lyx-sport bilar! I love it!



Här sitter vi på Hard Rock Cafe och har utsikt över Bayside. Tvärsöver är alltså alla affärer o marknadsstånd.



jag beställde en Raspberry Lemonade o fy tusan vilken god drink! Som saft, fast med lite vodka. haha



Hjärtat fotar lite med min kamera över Bayside.

Vi hade en helt toppenlördag igår, det dryga var att det tog oss ca 2,5 timme o ta oss hem. tar annars 40 min. Men hemma arenan för HEATS basket lag ligger precis vid bayside o det hade vart match. Så massa folk var det överallt.

Idag blir det nog en tur till Kmart.

Ha en bra söndag alla. =)

Jessi


Kommentarer
Postat av: Catrin

Låter helt underbart och bilderna talar ju för sig själva =) Jag vill gärna till Miami nån gång i framtiden, men Anders vill heldre till New York, så vi får väl se vart vi hmanar först =)

2012-03-11 @ 18:59:27
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback