Miami! <3

Ja nu är vi äntligen här i Miami och än så länge stormtrivs vi. Vi ligger ju sex timmar efter så klockan är bara strax efter nio här och om en stund blir det frukost. Resan ner hit var väldigt jobbig.

Klockan ringde 03.30 hemma i Oxelösund natten till Söndag så det var bara att ta tjuren i hornet och asa sig upp. Det var svårt att somna tidigt kvällen innan så det blev ju inte många timmars sömn. Men vid 04.30 satt vi i bilen som gick upp mot Arlanda. Självklart blev ju jag sjuk redan på lördagen och var asdålig på söndagen så en lång resa var jag inte alltför exalterad över.

kl 9 gick flyget från Arlanda till Londons flygplats Heathrow och där hade vi en ca 2 timmar tid att slå ihjäl tills nästa flyg så vi gick och käkade på ett riktigt bra matställe. Febern hade då kommit och jag mådde skit rent ut sagt, men tänkte att jag kunde ju sova ikapp en del på nästa flyg som var på nio timmar.

Flyget mot Miami var väl inte den roligaste heller då det var sån kraftig turbulens i ca 5 timmar. Ingen fick resa sig från sina stolar eller gå på toaletten, och kabinpersonalen kunde inte heller gå i gångarna. Vi åkte genom ett jäkla oväder, kändes lite sådär när vi såg på vår flygkarta vid ett tillfälle med att vi var över Bermuda triangeln. haha.

Mamma och många andra var riktigt flygrädda så det var många som mådde riktigt dåligt under flygresan och hade väldig panik pga den kraftiga turbulensen. Min lilla flygrädsla jag hade gick konstigt nog över, jag var rädd till en början men efter en två timmar så orkade man liksom inte. Jag ville bara sova, men det gick ju inte så bra.
Vi var framme i Miami kl 18 lokal tid och 24 svensk tid, då var vi super trötta och det tog oss ca en timme att komma genom securityn. Rena rama utfrågningen. Vi fick lämna handavtryck, fingeravtryck, bli fotade och de frågade oss vad vi skulle göra i landet, hur länge vi skulle stanna, om det var första gången vi var här och vart vi skulle bo.

vid 21 tiden lokal tid kom vi äntligen till huset, då var klockan 03 svensk tid och det hade alltså tagit oss ca 24timmar att ta oss hit. Jag var superdålig så jag gick o la mig på en gång.

Igår Måndag var det helt underbart att vakna ut och titta ut över vattnet i det fina vädret. Förkylningen sitter i fortfarande men jag har ingen feber. Vi alla brände oss redan igår och då satt vi bara i solen en stund på morgonen när vi åt frukost, den är superstark.

På eftermiddagen åkte vi in till Fastlandet och åkte runt i lite olika butiker samt Walmart. Walmart var ju som ett stort Ullared, bara att de hade lite mer märkesgrejer. Idag ska vi åka in till South Beach då det är väldigt blåsigt här så det blir ingen stranden. Nu blir det att ta lite piller o käka frukost! Hoppas ni orkade läsa allt! =)



Vårt frukostbord. Inte helt fel va? Igår såg vi i denna kanal delfiner, sjökor (som kom upp precis vid bryggan! as- stora!) och Pelikaner. =)

Blir nog inte så många uppdateringar, men några till tänkte jag väl hinna med under semestern. Ha det så bra alla. =)

Jessi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback