Happy St Patricks Day

Idag lördag är det alltså St Patricks Day här i USA. Jag tror egentligen inte jag förstår denna enorma hysteri kring det när det är IRLANDS nationaldag?? St patrick var den som även förde kristendomen vidare till IRLAND. Varför firas det så hysteriskt här? O tro mig när jag säger att det firas hysteriskt. Är det nån som vet varför det är så storslaget här så berätta gärna för mig. =)

Vi skippar iaf den hysterin idag, och efter fem timmar på beachen så sitter vi just nu på altanen och tar en öl ist. Klockan är ju bara 18 så det är ett tag kvar tills solen går ner och just nu visar termometern 32 grader..... Lite färg har vi nog fått med efter dessa timmar idag. =)  

Igår däremot var Jag, Linus & Mamma i Bayside för lite mer shopping. Åker ni nångång till Miami så ska ni absolut besöka Bayside, det är så himla mysigt att gå o strosa där. Och det märks verkligen att vi är i USA för folk är verkligen sig själva här, hör de musik o vill dansa så gör det de, de går klädda i vad vi svenskar skulle tycka är alldeles för tajta kläder, De pratar med allt o alla utan att tycka nån är konstig.

Men Miami är lilla kuba, det är bara kubaner här i stort sett och man hör inte att det pratas amerikanska alltför ofta. På bussar och i butiker så står tom skyltar på spanska. Igår var vi på en restaurang och skulle äta när vi hade kommit hem från Bayside, det vi blev irriterade på var att servitrisen kunde inte engelska alls utan pratade spanska med oss. Ni kan ju gissa hur rätt den beställningen blev....
Då var det alltså en restaurang på miami beach...

Ne nu blir det att njuta av sista solstrålarna idag.

Jessi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback