Då var sagan slut.

Sista dagen här i Miami och flyget hem mot sverige går idag. Tycker dessa två veckor har gått i rapidfart, samtidigt som det känns som att vi har vart här aslänge.
Flyget går kl 18.15 lokal tid (23.15 svensk tid) så vi måste åka redan från huset kl 15. Tre timmar kvar. Allt är färdigpackat o städat, packningen tog lite tid då vi har liiite mer med oss hem än vad vi hade hit. Vi har tex 8 par skor som vi köpt här, o då hade jag med mig fyra par och även linus fyra par.

Så vi fick ta ett extra handbagage med bara skor, helt sinnes. Men då är jag säker på att mina Converse kommer hem iaf. Är himla nojig över att väskan ska försvinna då syrrans försvann förra året. Har ju handlat massa fint.

Jag ser faktiskt inte fram emot resan då den är så lång och vi kommer inte komma hem till Jönköping förens på onsdag, två dagars resande alltså. Vi landar ju inte förens imorrn på arlanda så vi kommer komma till oxelösund på kvällen och då är det för sent att åka hem till jönköping, vi kommer nog vara rätt trötta med.

Däremot längtar jag ihjäl mig efter mina små fyrfotingar! Saknar dom så sjukt mycket! Putte har till och med fått en tröja härifrån. Linus är lite emot att ha kläder på hundar,men denna tröja lyckades jag övertala honom me. =P

Sen ska det bli skönt att kunna lägga upp bilderna på datorn från kameran som jag sen kan lägga upp här, har massa fina bilder att visa er!

Ne nu lite kortspel o en cola i solen! Vi hörs när jag kommit hem!

En bild på mig o Mamma när vi var i Bayside i fredags med en varsin Strawberry Daiquiri i handen. =)

Igår morse när jag & Linus var precis nyvakna. Lite färg har vi hunnit få trots sjukdomar o dåligt väder. =)

Happy St Patricks Day

Idag lördag är det alltså St Patricks Day här i USA. Jag tror egentligen inte jag förstår denna enorma hysteri kring det när det är IRLANDS nationaldag?? St patrick var den som även förde kristendomen vidare till IRLAND. Varför firas det så hysteriskt här? O tro mig när jag säger att det firas hysteriskt. Är det nån som vet varför det är så storslaget här så berätta gärna för mig. =)

Vi skippar iaf den hysterin idag, och efter fem timmar på beachen så sitter vi just nu på altanen och tar en öl ist. Klockan är ju bara 18 så det är ett tag kvar tills solen går ner och just nu visar termometern 32 grader..... Lite färg har vi nog fått med efter dessa timmar idag. =)

Igår däremot var Jag, Linus & Mamma i Bayside för lite mer shopping. Åker ni nångång till Miami så ska ni absolut besöka Bayside, det är så himla mysigt att gå o strosa där. Och det märks verkligen att vi är i USA för folk är verkligen sig själva här, hör de musik o vill dansa så gör det de, de går klädda i vad vi svenskar skulle tycka är alldeles för tajta kläder, De pratar med allt o alla utan att tycka nån är konstig.

Men Miami är lilla kuba, det är bara kubaner här i stort sett och man hör inte att det pratas amerikanska alltför ofta. På bussar och i butiker så står tom skyltar på spanska. Igår var vi på en restaurang och skulle äta när vi hade kommit hem från Bayside, det vi blev irriterade på var att servitrisen kunde inte engelska alls utan pratade spanska med oss. Ni kan ju gissa hur rätt den beställningen blev....
Då var det alltså en restaurang på miami beach...

Ne nu blir det att njuta av sista solstrålarna idag.

Regn o åter regn

Idag har det verkligen regnat HELA dagen, så himla tråkigt då vi hade planerat att åka till Bayside och strosa lite. Istället har vi setat här i huset hela dagen, spelat lite uno och bara tjötat. Jag är så himla uttråkad eftersom jag var inställd på att åka iväg. Det är ju en bit till buss och eftersom att halva Bayside ligger utomhus så känner vi inte att vi vill ge oss ut i monsunregnet.

Jag gnäller absolut inte, detta är första dagen på vår snart 2 veckor långa semester som vi har dåligt väder. Det har kommit lite regn nån dag, men det regnar i typ 1 min sen blir det fint igen. Idag har det verkligen öst ner, åskat o även blixtarna har visat sig väldigt mycket. Lite tråkigt. Jag hoppas på bättre väder imorrn så vi kommer iväg då, vill ju handla Converse!! (asbilligt här!) =P

Oh, när vi satt på altanen förut och det blev uppehåll en liten stund kom en delfin simmandes här vid bryggan. =) O igår kom det förbi två st. Dock är det lite svårt att fånga dem på bild då man inte riktigt vet vart de dyker upp nånstans. Lite roligt är det iaf. =)

Måste bara visa ett av skorna jag köpte häromdagen, De glittrar verkligen SKITMYCKET och är så otroligt fina i solen! I love them!

Nu middag!

Butterfly World!

Igår hade vi bestämt att åka på utflykt. Det var en massa utflykter och saker jag ville göra innan vi åkte hit, men när man väl har vart här har det vart så skönt att bara sitta på stranden eller altanen och ha semester! Men igår hade vi bestämt att åka till Fort lauderdale och till Butterfly World.

Vi hade bara sett en reklamlapp om det så vi visste egentligen inte vad det var för något. Så vi hade väl förväntat oss en liten byggnad med en liten inhägnad. Men när vi kom dit var det helt annat. Utanför var det lika vackert som en japansk trädgård och när vi kom in var det meeegastort och superhäftigt! Det var som en stor park med olika "avdelningar" första fick man se en utställning med levande kokonger o puppor o när de tog sig ut. Fascinerande.

Sen gick vi genom ett par dörrar och kom till en mega stor trädgård på flera hundra kvadrat och där flög tusentals fjärilar runt en och landade på en. Det var en sån obeskrivligt underbart häftig känsla. Kändes som i en dröm. Det var så många, olika vackra fjärilar i olika storlekar. Även småfåglar och kolibrier flög runt oss. Det var så häftigt!!!

Fanns även lite andra fågelavdelningar där man kunde mata fåglar osv. Superroligt var det! Nu måste jag snabbt stänga ner här för det är världens oväder. Monsunregn hemma i sverige är inget mot detta!!!

***

Bye for now.

Härliga Söndag.

Söndag och himlen är blå o solen varm. Tror vi börjar få lite färg nu. Jag tycker inte jag har fått nån färg men det är ju som mor säger. man vänjer väl sig. Men jag brukar va koko brun. Nu har jag iof vart sjuk de första dagarna, så det försvann ju lite soldagar där. Sen brände vi oss som tusan första dagen så det blev ju inget solande där heller.

Igår var jag & Linus nere i Bayside. Asmysigt område som ligger söderut förbi south beach. Vi åkte även förbi Miami Ink. Allt ser så annorlunda ut i verkligheten än på tv, och då tänker jag nog speciellt på omgivningen.

Väl i Bayside gick vi och strosade lite och tittade lite i butiker, var som både shoppinggalleria och marknad i ett. vissa delar var inomhus o vissa delar utomhus. Hooters fanns även där, och gissa om det var fullt av folk (män). hahaha.

Vi käkade och tog uppfriskande drycker i solen på Hard rock cafe. Ett ställe som både jag och Linus gillar väldigt mycket. Bra mat, bra personal, bra priser. Och här är Amerikanarna all about service. De är så sjukt trevligt och de presenterar sig väldigt noga vart man än kommer. Till och med han som hyrde ut solstolar på beachen kom fram o pratade och presenterade sig. Heeelt annorlunda mot sverige. Jag tycker det är mycket trevligt, men sen tror jag de flesta inom restaurangbranchen iaf går på provision här.

O ni ska se polisbilarna!!! De kör Lexus,Dodge charger & camaro!! Hela Miami består av grymt snygga lyx-sport bilar! I love it!

Här sitter vi på Hard Rock Cafe och har utsikt över Bayside. Tvärsöver är alltså alla affärer o marknadsstånd.

jag beställde en Raspberry Lemonade o fy tusan vilken god drink! Som saft, fast med lite vodka. haha

Hjärtat fotar lite med min kamera över Bayside.

Vi hade en helt toppenlördag igår, det dryga var att det tog oss ca 2,5 timme o ta oss hem. tar annars 40 min. Men hemma arenan för HEATS basket lag ligger precis vid bayside o det hade vart match. Så massa folk var det överallt.

Idag blir det nog en tur till Kmart.

Ha en bra söndag alla. =)

Fredag i Miami

Då var det redan fredag och dagarna bara flyger förbi, men vi har ju över en vecka kvar här och njuta av värmen. Jag är mycket piggare nu, rethostan har kommit nu och fortfarande lite täppt i näsan. Men ändå pigg.=)Så igår var vi i South Beach, det är där eliten håller hus. Gräddhyllan liksom. Alla dyra märkesaffärer finns där, men ändå är det billigare än i Sverige.

Vi var på ett ställe och skulle bara ta en öl, jag en drink. Min drink bestod nog av en ca 1 liter och ölen på ca 1,5 liter. Gissa om det bara blev EN öl. haha.

Det sura är att jag har tagit så sjukt många helt otroligt fina bilder med mina kamera, men givetvis ligger kabeln som man för över bilderna till datorn på hemma i sverige. Bröööl! Jag tar nån bild sådär ibland med min mobilkamera som jag lägger ut på fejjan, och det är dom bilder som blir nu tills jag kommer hem. Ni får hålla er tills jag kommer hem för då blir det nog några inlägg bildbomb!!! =P

Idag har vi vart på Miami Beach, det var helt perfekt temp ute och i vattnet och vattnet är så klart o fint. Sen tycker jag det är lite coolt med Baywatch tornen. =P Idag var det strömt så då fick man inte gå ut så långt lr djupt, gjorde man det kom livvakterna i full fart. Fascinerande. Snart ska vi åka och äta på ett ställe som heter Flanigans. Hört mycket bra om det.

Underbart är det!

Jessi

Dag 3

Jaa dag tre här i Miami och vi har lite sämre väder idag. Det gör inte så mycket för jag ligger megasjuk. Inte så yberroligt om jag får säga mitt, men det är ju inte så mycket att göra åt. Jag är glad att det inte är så bra väder nu när jag ligger dålig, då hade det känts ännu sämre.

Men vi har ändå 25 grader fast det är molnigt o blåser. Lite regnade det på förmiddagen med. Klockan är ju strax bara tolv här så vi har hela dagen framför oss, men för mig blir det inte många knop. Måste bli frisk först. Jävla förkylning!

Så det har ju inte hänt så mycket här än. Vi har sett lite delfiner, Linus såg en manate (sjöko) som dök upp precis vid bryggan när han stod där. Och pelikaner är det massor av. hur stora som helst. De ser ut som de där dinosaurie fåglarna från Jurassic Park när de flyger. =P Pappegojor och en massa småödlor har vi här på verandan med.

Bara lite svårt att fota alla djuren, de är ju så snabba. Men igårkväll innan vi skulle gå o lägga oss såg vi ett djur jag helst hade velat slippa och se men som är ett vanligt problem här i USA. En KACKERLACKA!!!!! Sprang i hallen utanför våra sovrum!! EEEUUUWW!!!!! så nu har jag besprutat hela huset med kackerlacksgift! äckliga snabba små ohyror är dom! Jag har inte fört över bilder till datorn så det får ni vänta lite med. En snabb uppdatering bara.

Nu ska jag försöka ta mig till närbutiken runt hörnet här utan att falla ihop o dö på vägen. Jag hatar o va megaförkyld!

Hoppas ni har det bra hemma i sverige!

Miami! <3

Ja nu är vi äntligen här i Miami och än så länge stormtrivs vi. Vi ligger ju sex timmar efter så klockan är bara strax efter nio här och om en stund blir det frukost. Resan ner hit var väldigt jobbig.

Klockan ringde 03.30 hemma i Oxelösund natten till Söndag så det var bara att ta tjuren i hornet och asa sig upp. Det var svårt att somna tidigt kvällen innan så det blev ju inte många timmars sömn. Men vid 04.30 satt vi i bilen som gick upp mot Arlanda. Självklart blev ju jag sjuk redan på lördagen och var asdålig på söndagen så en lång resa var jag inte alltför exalterad över.

kl 9 gick flyget från Arlanda till Londons flygplats Heathrow och där hade vi en ca 2 timmar tid att slå ihjäl tills nästa flyg så vi gick och käkade på ett riktigt bra matställe. Febern hade då kommit och jag mådde skit rent ut sagt, men tänkte att jag kunde ju sova ikapp en del på nästa flyg som var på nio timmar.

Flyget mot Miami var väl inte den roligaste heller då det var sån kraftig turbulens i ca 5 timmar. Ingen fick resa sig från sina stolar eller gå på toaletten, och kabinpersonalen kunde inte heller gå i gångarna. Vi åkte genom ett jäkla oväder, kändes lite sådär när vi såg på vår flygkarta vid ett tillfälle med att vi var över Bermuda triangeln. haha.

Mamma och många andra var riktigt flygrädda så det var många som mådde riktigt dåligt under flygresan och hade väldig panik pga den kraftiga turbulensen. Min lilla flygrädsla jag hade gick konstigt nog över, jag var rädd till en början men efter en två timmar så orkade man liksom inte. Jag ville bara sova, men det gick ju inte så bra.
Vi var framme i Miami kl 18 lokal tid och 24 svensk tid, då var vi super trötta och det tog oss ca en timme att komma genom securityn. Rena rama utfrågningen. Vi fick lämna handavtryck, fingeravtryck, bli fotade och de frågade oss vad vi skulle göra i landet, hur länge vi skulle stanna, om det var första gången vi var här och vart vi skulle bo.

vid 21 tiden lokal tid kom vi äntligen till huset, då var klockan 03 svensk tid och det hade alltså tagit oss ca 24timmar att ta oss hit. Jag var superdålig så jag gick o la mig på en gång.

Igår Måndag var det helt underbart att vakna ut och titta ut över vattnet i det fina vädret. Förkylningen sitter i fortfarande men jag har ingen feber. Vi alla brände oss redan igår och då satt vi bara i solen en stund på morgonen när vi åt frukost, den är superstark.

På eftermiddagen åkte vi in till Fastlandet och åkte runt i lite olika butiker samt Walmart. Walmart var ju som ett stort Ullared, bara att de hade lite mer märkesgrejer. Idag ska vi åka in till South Beach då det är väldigt blåsigt här så det blir ingen stranden. Nu blir det att ta lite piller o käka frukost! Hoppas ni orkade läsa allt! =)

Vårt frukostbord. Inte helt fel va? Igår såg vi i denna kanal delfiner, sjökor (som kom upp precis vid bryggan! as- stora!) och Pelikaner. =)

Blir nog inte så många uppdateringar, men några till tänkte jag väl hinna med under semestern. Ha det så bra alla. =)

Miami here we come!!

Sitter just nu i bilen på väg upp till arlanda. Vi har nu vart uppe i två timmar och jag är faktiskt inte supertrött. Det kommer nog sen. =P men det känns sjukt bra att åka från 8 minus till sol o bad!

Vi kommer vara vid huset kl 03 inatt svensk tid, så ett dygn tar det från att vi gick upp tills vi är framme. Får se om jag kan uppdatera nåt där nere! Ha det så bra alla här hemma! Miami here we come!

Bye bye!

Resfeber?

Nej inte än iaf. Har mest mått dåligt av att lämnat Putte, det är bara två veckor jag vet. Men han är min lilla bebis, min guldklimp och solstråle i min vardag. Och jag har aldrig vart ifrån honom så här länge på det här året vi haft honom. Lite separationsångest hade jag när vi åkte idag. Men det släpper nog när vi åker mot Arlanda på sön.

Jag & Linus har precis lagt oss i vårt rum hos mamma. Han spelar lite på mobilen och jag bloggar. Kvällen har bestått av pizza och filmtittande. Precis lagom då dagen började med packning o städ av det sista hemma innan vi åkte mot Oxelösund.

Fick utslag i hela nyllet idag och det har kliat som fan. Vet inte vad det beror på, men misstänker att stressen och den dåliga sömnen de sista två veckorna kan vara en bidragande faktor. Att det kanske kom nu när jag slappnade av, för jisses vad trött jag vart idag.

Men nu ska jag försöka sova och sen komma upp tidigt imorrn. Pussa lite på min kära fästman först! Natti Natti =)