Nyårsafton & akuten

Nyårsaftonen började himla bra igår. Vi gick först hem till Tessan & Peter för en suuupergod trerättersmiddag. Vi alla åt som hästar

Sen drog jag o cenitha vidare till Robin för lite fest. Det blev många skratt där o vi hade skitkul. Framåt tolvslaget började vi alla knata ner mot gärdet vid breviksskolan för lite raketskjutning, som slutade illa....

Vi hade en sån tårta som man ställer på backen. Danne & Robin skulle smälla av den, bara det att den smällde för tidigt och de hann inte undan. Ingen hann knappt se vad som hände utan när den slutat smälla såg vi att både Danne o Robin låg på backen o inte rörde sig.

Vi blev ju skiträdda o sprang dit, även andra åskådare såg vad som hände och sprang till oss. Som tur var, var en av dem undersköterska.

Jag sprang först till Danne för att kolla hur det var med honom. Han fick en av dom små "bomberna" i huvudet. Vi kände lukten av bränt hår och började kolla i hela huvudet på honom. Han hade inga fysiska skador, utan fick antagligen en bra hjärnskakning.

Sen gick jag till Robin och han stod ju rätt över raketen vilket resulterade i att han fick splitter i ena halvan av hans ansikte. Splittrena satt rätt tätt i ansiktet o han blödde ur de småsåren.Så han var ju inte så himla söt. Det fanns inga ambulanser tillgängliga då de hade fullt upp och prioriterade bortspränga kroppsdelar.

Så börja ringa runt och försöka få skjuts på nyårsafton till akuten var ju inte det lättaste. Men det löste sig och dom kom in. Danne & Robin mår bra, Danne fick en svullnad och tjut i örat vilket han skulle kolla upp om det inte försvann nästa v. På Robin plockade de ut allt krut ur såren och rengjorde så det är ingen fara med honom heller. Men dom sa ju att Danne o Robin hade himla tur, för det kunde slutat riktigt illa.

Jag har alltid tyckt det var obehagligt med raketer och jag tycker inte bättre om dom nu. Jag är himla glad att mina grabbar mår bra och att de hade "tur" i oturen. Men jag tänker aldrig mer stå i närheten av raketer.

Det var min nyårsafton. Hur var er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback