Svart som natten.

Började dagen med att jobba några timmar. Trotts väldig magont så var det väldigt skönt att jobba. Har vart hemma så många dagar så man tröttnar på det en del.

När jag kom hem hade Linus vart så snäll o lagat färdigt maten. Vi lagar alltid mat ihop annars. Men han har jobbdag idag vilket innebar att vi hann bara ses 1,5h. Så ist för att vänta på mig var den klar när jag kom hem. Rätt skön känsla. ;P Precis när han stängt ugnsluckan och tagit ut maten gick strömmen i hela området.

Det var bara tio min så det var ingen fara. Men sen kom det två avbrott till senare ikväll. De var längre än tio min. Jag var då glad över att jag skulle ha så mycket lyktor nu i julas, för det var bara o plocka fram o tända. Mörkret störde mig inte, men däremot var jag rädd för frys&kyl varorna om avbrottet höll i sig. Det gjorde det som tur var inte, MEN under dessa avbrott stängdes ju även vårt uppvärmningssystem av så nu är det svinkallt i huset. Blir nog att investera i en kamin om nåt år eller två. =P

Så jag satt i mörkret en stund o spelade patiens på datorn. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback