Ett nytt vardagsrum.

Jag o Linus har länge pratat om att förnya i vardagsrummet, matta o bord. Mestadels egentligen för att soffbordet höll på att rasa samman då det inte var i världens bästa skick när vi köpte det begagnat. Vi har tittat ut ett soffbord från IKEA som vi ville ha. Soffbord för övrigt tycker jag är väldigt dyra! Speciellt dem från ikea då det inte är världens bästa kvalite och blir repa så fort du kommer emot lite.

Men iaf, jag hade sparat ihop mina drickspengar till bordet som kostade 1300:-. Mattan tänkte vi vänta med för den kostade ändå 700:- Det är med dyrt, mattor!! Jag har allt blivit en smålänning. =P hehe..
Jag åkte till Ikea igår eftermiddag o skulle kolla soffbord, om det fanns nåt alternativ eller om vi skulle ha det vi bestämt oss för. Fanns inte mycket kul o ha där så det fick bli det, när jag skulle hämta bordet på ta själv lagret så gick jag förbi fyndhörnan. Finns aldrig nåt o ha där inne, men vad stod inte där då om inte ett exakt likadant bord vi skulle ha som var i bra skick för 500:-. Jag var snabb på att lassa upp det på min vagn, o jag tyckte att 500:- var mer pridsvärt för det bordet än 1300:-, plus att då hade jag ju till mattan med! =D
Ibland gör man fynd!
Ni ska få se hur det ser ut nu.

FÖRE:


Det blev ju väldigt inrutat o fyrkantigt med de två stora mattorna.

EFTER:


Mattan var lite för liten, men det är fortfarande bättre än innan o vi tänker ha den tills vi hittar en i samma färg fast storlek större. Men det blev ju mycket "öppnare" yta o större yta dessutom.



Mattan är i en jättehärlig superturkos färg, men det var svårt att få den fina färgen på bild. Den ser mest bara blå ut. Visst är han söt Fnaskis? =P



På bordet har jag bara lagt en servett som jag tyckte var så fint mönster som duk o sen två ljuslyktor. det får va tills vidare.

Vad tycker ni? Blev det bättre eller sämre?


Jessi


Kommentarer
Postat av: Catrin

Bättre! Inte lika 'fyrkantigt som du säger. Väntar också på nytt soffbord. Ett runt, just bara för att det ska bli lite mer 'rymd'

2011-11-21 @ 21:52:20
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback