Svart som natten.

Natten till igår var lite småcreepy måste jag säga. Jag kom hem från jobbet kl 01 i Onsdagskväll, gick ut med hunden o dök rätt ner i sängen sen. Jag var verkligen skittrött, men kunde inte sova. Var väl antagligen övertrött. Sen började Fling leka med sin prasselboll o det gjorde ju inte saken bättre. Sen blev det tyst, katterna gick o la sig o jag lyckades äntligen somna närmare kl 03..

Vid 03.30 vaknar jag av att Putte står o morrar som tusan, han börjar sedan skälla o skälla o skälla. Han skäller aldrig på nätterna även om han hör ljud ute, han skäller inte ens när Linus kommer hem kl 5. Jag försökte få honom att bli tyst, men han gav sig inte. Öronen var bakåt o han visade tänderna. Den hunden är INTE aggressiv på något sätt men då var han förbannad. på vad?

Han stod alltså inne i sovrummet i dörrposten och tittade ut i resten av huset. Jag sa åt honom att gå o titta som han alltid gör, men han vek inte en cm från mig. Det läskiga var att jag såg att han följde något med blicken. Katterna hade redan sprungit och gömt sig.

Jag fick då känslan av att någon var i huset. Så jag fick panik. Total panik. Själv hemma var jag ju med förstås. Det var ju precis kolsvart i huset och gatubelysningen utanför har de inte fått igång så kolsvart ute var det med förutom de lampor vi har på huset.

Jag lyfte luren o ringde Linus livrädd o sa att han fick komma hem, jag vågade ju inte heller gå ut i huset o titta, speciellt inte eftersom att hunden betedde sig som han gjorde. Så Linus hade gasen i botten hela vägen ut hit och fick gå en runda i och utanför huset. Ingen av oss såg något och jag vet faktiskt inte vad Putte såg o hörde. Men det var läskigt som tusan och jag hade jäkla problem att sova själv natten till idag med. Men det ger väl med sig.

Det kanske var ett spöke?




Lr en inbrottstjuv?




Ja jag vet inte, men jag tar nog hellre ett spöke än en inbrottstjuv. Så nu har jag lite tillhyggen brevid sängen. Ska åka o köpa ett basebollträ med. För nu känner jag mig inte trygg för fem öre.


Kanske lite fällor på tomten? ;P


Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback