Arbetarsöndag?

Här ute är det full rulle varje dag, utom söndagar. Då är det precis dött här ute. Man ser bara de som är ute med sina hundar eller kanske på någon promenad om det är fint väder. Där vi bor arbetar man inte på söndagar. Alla har det som vilodag... Utom vi... Idag när vi vaknade beslutade vi oss att göra något åt trappen på framsidan. Vi har ju väldiga sättningar i marken på vår tomt så det är riktigt stora gropar. En av de groparna var under trappen så den var helt sne och vinglig.

Det såg förjävligt ut. Vi hade en hög med makadam på baksidan och häromdagen införskaffade vi oss en skottkärra så vi fyllde igen hålen med makadam o la på trappen ist.



Så nu behöver man inte vara orolig för att ramla när man ska gå på den och den står riktigt stadigt. Beroende på väder så ska vi fixa lite på framsidan i veckan hade vi tänkt. Men nu såg vi att det skulle regna hela veckan så vi får se hur det blir med det.

Fling har vart ute idag i sele. Ja, jag fick på henne sele efter mycket kämpande. Och jag släppte ut henne, men hon blev mest livrädd o platt på marken. hahaha. Däremot gillar båda katterna speglarna vi har. De har fått en riktig tjing på speglar. Igår hittade Molly så här:



De är så dumme de där två. De gillar speciellt badrumsspegeln.. Häromdagen stod fling o jamade på sin egen spegelbild.. 

Idag har jag pyntat lite i sovrumsfönstrena med. 

 

Det blev lite bättre. =)

 

Love. =)



Lite stenar o hjärtan. Jag vill ha ett par Lila ljuslyktor där i mitten. Ska bara hitta dem först. =P


Det var det, nu ska jag försöka få i Putte hans mat. Idag har han en sån dag där han inte vill äta.. Dom dagarna är inte lätt att få i honom mat, men äta bör man...


Jessi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback