Till Kommunen.

Jag uppmanar er i kommunen att läsa detta väldigt noga. I Onsdags väcks vi av att telefonen ringer tidigt. Runt 8-tiden. Det är vår kvalitetsansvarig som ringer oss. Det är alltså nån som har fått reda på nåt genom att ha sett nån bild. Det låter vettigt va? Det handlar alltså om vår garageplatta som vi gjöt förr förra torsdagen.

Ytterkanten på plattan skall gjutas tjockare om det är en bärande platta, men i detta fall så vilar garaget på grundbalkarna inte på plattan. Garage samt grund är byggt så att man ska kunna ha jordgolv, så det är inte nödvändigt med en gjuten platta. Men vi valde att ha det i garaget.

Så DU som läst min blogg, tittat på mina bilder och ringt till vår kvalitetsansvarige kan ju faktiskt ta reda på fakta. Christer blev lite ställd över samtalet så han hade inte så mycket svar på tal i just denna minut. Men han sa det till oss att vi inte behöver bry oss.

Men det är så typiskt de människorna på kommunen. Så fort man ser eller hör något så startar man kriget, skäller ut personen i fråga, eller ringer nån annan och de ska "förklara sig". Detta utan att någon tagit reda på fakta först. Men det är ju så himla lätt och lyfta på telefonen för att klaga och gnälla, men när ni själva står till svars. är ni konflikträdda och har de lamaste ursäkter man kan komma på. Om det ens finns ursäkter.

Så nästa gång, ring MIG eller LINUS och FRÅGA om hur det ligger till innan ni ringer till någon annan eller tar någons parti på en gång utan grund. Vi har ju även en kvalitetsansvarig som sköter jobbet VÄLDIGT bra.


Tack för mig!

Jessi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback