300 kg golv

Usch vad trött jag är. Jag hade tänkt ta en riktigt lång sovmorgon idag då helgen har bestått av alldeles för lite sömn. Men jag vaknade runt 9 o var skitpigg, trots att jag inte hade sovit många timmar. Så jag gick upp o väntade på att badhuset skulle öppna. Så vid 10 var jag där o simmade mina längder, men det var alldeles för mkt folk. Är alltid helt tjockt på helger. Ska nog skippa o gå dit helt på helgerna.

När jag kom hem åkte jag o Linus till Ikea en sväng. Vi gick runt o tittade lite som vanligt, sen såg vi att det golv vi ska ha nästan var slut. Så vi frågade om det kommer komma in mer. Och det skulle det inte göra. Så då var det bara att hämta en vagn o lassa på 21 paket med golv. Tungt satan var det och bilens arsle skrapade nästan i backen när vi åkte.

Det roliga var ju att bära upp det tre våningar. Vi räknade ut att sammanlagt vägde de 21 paketen med golv ca 300 kg. Fy fabian var trötta o svettiga vi var efter det. Men nu har vi det golv vi vill ha iaf. =)
O för övrigt börjar det se ut som ett kaos här i lägenheten.



Vi har ju redan börjat rensa i en del garderober, slängt det vi inte ska ha, o packat det vi ska ha med oss.
De kartonger som står längst in i hörnet är två sängstomar, ett dvdskåp, två skohyllor o två hatthyllor. Onödigt att packa upp det nu när vi inte ens ska ha det nu. =P (Medicin lådan köpte jag idag med. =))




Allt golv, det ser inte ut att vara så mkt, men det är det!



Nu ligger jag o Molly i soffan o värmer varandra. Hon sover nog rätt djupt för hon ligger o sparkar, rycker o smackar. Så söt mitt lilla <3.


That's it for now.


Jessi

Kommentarer
Postat av: Lisa Ek

hahaha tänka bara att ni ska släpa ner det där jäkla golvet tre våningar oxå :D <3

2011-01-17 @ 00:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback