12.000:- för en pappersbit.

Jäklar, idag kommer det många inlägg från mig. Men ni kommer ihåg storyn med Nybyggnadskartan? Den som vi måste ha och som kostar sex jävla tusen spänn.(!!!!!) Det övergår mitt förstånd att det kan vara så dyrt. Iaf, de målade ju fel på den så vi var tvungna att ha en ny. Både jag och Linus gjorde klart för dom (kommunen) att vi inte tänker betala för den nya. Vilket de sa att vi inte behövde. Jättebra!

Vi fick hem den nya kartan i början på nov och det var inget mer med det. Vi lämnade in kopiorna till de som det berörde. Sen i fredags så får vi ett fint litet vitt kuvert med fönster på från stadsbýggnadskontoret. Vi öppnar det och där i låg det en räkning på 6000:- för den nya kartan. Vi har ju redan betalat 6000:- för den förra kartan som blev fel. Så då hade det blivit 12.000:- för två pappersbitar varav den ena var fel.

Helvete heller tänkte jag och lyfte på luren. Som Linus sa så grillade jag den tanten som satt på andra sidan luren. Men när det gäller kommunen så gäller det att sätta ner foten när man är missnöjd och det ordentligt.För de är ena riktiga jävlar rent ut sagt. Jag förklarade för henne att jag absolut inte tänkte betala sex tusen för deras misstag.

De hade väl blivit ett missförstånd, eller så försökte de kränga mer pengar? vad vet jag. Men hon makulerade den iaf.

Det gäller att ha koll på vart pengarna går och till vad när det handlar om stora summor.


Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback