Sofias Änglar.

Det är faktiskt ett av de bästa programmen jag sett på länge på tv. Jag såg både förra veckan och idag. Kvällens avsnitt handlade ju om en man som hade förlorat sin livskamrat och blev kvar med två barn och ett hus som måste renoveras. Jag kan verkligen inte föreställa mig den smärtan och jag lider verkligen med hela familjen där.

Speciellt då jag för ca 6 år sen fick ett samtal av Teo där han sa: "Niklas syster har omkommit i en bilolycka, barnen var med men de båda klarade sig." Sen kommer jag inte ihåg mer av det samtalet. Niklas och min Kusin Lasse har vart kompisar sen de var unga, så jag har ju vuxit upp med grabbarna grus som jag brukar säga. Det är inte så att jag är bästisar med dom. Men de har vart med under många år av mitt liv och vi har gjort både roliga och galna saker ihop. Det är alltid lika kul när man träffar på nån av dom grabbarna.

Det var alltså Niklas syster Linda och hennes man Björn som avsnittet handlade om. Jag blev lite snopen med när Niklas dök upp i rutan. Trots att detta avsnitt måste vart tungt för alla inblandade och familj, så är det ändå rätt fantastiskt att de finns sånna människor som Sofia, Jonny och Mattias. Som hjälper andra som har det lite svårt att få ihop det.

Jag är glad för deras skull och att det finns så snälla hjälpande själar.


Jessi

Kommentarer
Postat av: Linda

Alla pratar om det, måste med spana in det! Sett på reklamen om det och de verkar vara jätte bra! Älskar Jonny och Mattias!

2011-02-01 @ 23:37:34
URL: http://lindakeranen.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag såg avsnittet med pappan som hade hjärntumör och inte hade långt kvar att leva. Så jäkla sorgligt och jag liksom storbölade (då menar jag verkligen toktjöt) mig genom halva programmet... Sen kunde jag inte kolla mer... Har nog aldrig blivit så tagen tidigare.

2011-02-02 @ 20:07:35
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback