Läskigt. =\

Jaa jag är en sån människa som inte gillar åskan o stormar osv. Jag tycker det är riktigt obehagligt, o det har alltid en tendens att åska när Linus jobbar o jag är själv hemma. Sist satt både jag o fnaskis under täcket halva natten. Han gillar inte heller oväder.

Idag har vi haft skitfint väder på dan men nu på senkvällen har det börjat blåsa. Riktigt ordentligt. Så ordentligt att fnaskis fick kämpa för att ta sig fram, våra stora sopkärl på gatan blåst iväg samt krukor o lyktor, även grannens virke. Till råga på det spöregnar det. Helt lodrätt.

Jag städade upp lite som hade blåst omkull o iväg på gatan, för att de inte skulle blåsa iväg mer. Men det är lite obehagligt att bo på en byggarbetsplats när det är storm. Speciellt när byggarbetsplatsen är 50m från mitt hus.

Sen blåser det ju mer här ute än inne i stan pga att det är så öppet här. Vi har bara åkrar runt om, o då får ju vinden fart. Men nu kan jag inte sova. För det mullrar o smäller en jäkla massa. Jag är supertrött o ska upp skapligt imorrn, men jag får nog sätta på en film lr nåt o somna till så det är lite andra ljud.

Lägger in en bild på fnaskis när han tidigare ikväll låg o sov med kossan i munnen.

Natti Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback