Måndag 1 aug.

Jisses vad veckorna bara springer iväg, det är redan 1 aug. Jag tycker denna sommar har gått förvånansvärt fort mot vad det brukar göra. Kanske för att man haft så mycket att göra hela tiden?

Jag hade tänkt börja dagen med en lånpromenad med fnaskis.Men det blir det icke, imorse när Linus kom hem och hade vart ute med honom så låg han bara o slickade på sin ena baktass. Alltså jättelänge, både jag o linus som inte kunde sova undrade vad det var frågan om och tittade.



Nu fick jag inte till världens bästa bild, jag försökte försiktigt vinkla upp den o ta kort när han låg o sov. Som ni ser på den stora trampdynan så har han en jättespricka, den är större än vad som syns på bilden. Det ser ut som om han skurit sig på nåt sätt. Men det var inte så konstigt då att han bara låg o tvättade den.

Så det blir ingen långpromenad för honom idag med den tassen. När Linus vaknat ska vi leta fram tjärsalvan o smörja med. Den är jättebra förutom att det blir väldiga svarta fläckar av den när han går, och hoppar han upp i soffa lr säng så får vi inte bort fläckarna. Jag ska köpa sånna här till honom:

    .   

Dessa strumpor ska tydligen hjälpa mot skador och sprickor i trampdynorna. Hade vart bra o ha en strumpa nu, på så sätt får han ju inte bort salvan från tassen heller. Men det är väl mest tänkt i vinter, förra vintern hade han jättemycket sprickor i trampdynorna. O när det var kallt så gjorde det ont på honom. Så vi ska testa med detta.


Ne göra lite frukost kankse?


Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback