Påskmiddag.

Ja igår var vi hemma hos svärmor för att äta lite påskmat. Det var inte alls planerat, det började med att Jens nämde ordet kräftomellette när vi var o hämtade våra badrumsmöbler hos Anne för ca 1,5 vecka sen. Då sa hon att hon kunde göra lite kräftomellette till Påskafton. Både jag o Jens är helt galna i den omelletten. Sen igår när vi kom var det rena buffen.



Ägghalvor med kaviar o kräftor.



Potatisgratäng, köttbullar, prinskorv o omellette. Sen hade hon även kycklingknyten, vegetariska vårrullar o vitlöksbröd i ugnen.

Vi åt ju så vi storknade,och det var kämpigt första timmen på jobbet kan jag säga. Herrejesus vad mätt jag var! Det kändes som att man bara rullade fram. hahaha. Men gott som tusan var det! MM MM MM

Jag hade ett påskägg till Lilla Miranda med. Det är ju trots allt hennes första påsk o då måste man få påskägg. Eller hur?



Fint va? Självklart var det inget godis i. Det var Majskrokar o Kex så jag tror hon blev nöjd. =)

Ne nu ska jag göra mig iordning för att sen väcka min kära sambo som ligger brevid mig o snarkar gott. =P Vi hade tänkt ta en sväng på motormässan idag innan vi ska hämta Fnaskis. Han har vart hos Anne inatt iom att det är ju sånt liv på kvällarna med bilar o smällare. Och då fick han vara där istället för ensam i en tom lägenhet när vi jobbade. Saknar han ybermycket!!! Kändes jättetomt att komma hem inatt när det inte var en glad liten beige sak som kom och var skitlycklig vid dörren. O nu på morgonen med känns det helt tomt.

Men jag o Kissarna satt ute på balkongen i solen en stund förut, dock gick vi in rätt snabbt då det kryllar av getingar på balkongen. Samma visa varje år. Så nu är det bara att stoppa getingmedicinen i väskan då för denna säsong o hoppas att man klarar sig i år med.

Hoppas ni haft en bra påskhelg!!

Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback