Bättre bilder!

Först ska jag svara på Soffiz fråga: Nej, de renoverar taket, lägger nya takpannor. Och vi bor ju högst upp så det är därför det låter så fruktansvärt mycket. =)

Jag har setat två kvällar irad nu i flera timmar framför Älvsbyhus forum på nätet. Den sidan är skitbra, där står allt man ska tänka på, tips, negativa saker, positiva saker. Ja allt som har med bygget att göra. Och jag vet inte hur många sidor jag har antecknat. Men det är väldigt intressant och man får mer koll på saker och ting, och framför allt kan man spara ruskigt mycket pengar om man väljer andra tillval och firmor.

Men nu till saken. Jag hittade bilder på ett sånt hus som vi ska bygga. Det heter Ägir. =P Men samma takfärg och samma husfärg som vi ev kommer ha. Så får ni se mer hur det blir.



Eller ja, vi kommer nog ta en ljusare nyans av det gråa. Om det nu blir grått i slutändan. =P Det har vi ju inte sett än.



Inbyggt garage (gud så underbart!). Fast vi kommer ha två garageportar. Men vi har bestämt oss för plattor på garageuppfarten ist för asfalt.



Så här ser det ut på baksidan i vinkeln, men vi kommer ha ca dubbelt så stora fönster och mycket bredare samt helglasad altandörr.

Vad tror ni om det?  Om ni har frågor så fråga på så ska jag försöka besvara dom så gott jag kan. Kanske nån av er funderar på att bygga hus? =)

Ja, det är mycket som man måste tänka på. Men kul är det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback