Recept Kanelkaka.

Catrin önskade att jag skulle lägga upp receptet på min kanelkaka och självklart kan jag göra det. =)

Ingredienser

2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk malen kanel
3 ägg
2 dl strösocker
75g smör eller margarin
1dl vatten

Garnering

ca 1 dl skalad sötmandel

1. Sätt ugnen på 175C. Smörj och bröa eller lägg ett bakplåtspapper i en rund form ca 24cm i diameter med löstagbar kant.

2.Blanda mjöl, bakpulver och kanel. Strimla mandeln till garneringen.

3.Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner mjölblandningen. Smält matfettet och häll i vattnet, låt det koka upp.Rör ner det i smeten. Häll smeten i formen, strö på mandeln.

4. Grädda genast i nedre delen av ugnen ca 30 minuter. Låt kakan svalna på galler.


Jag hade ju i lite mjölkchoklad med. Det kan man ju testa om man vill. Jag köpte en marabou mjölkchokladkaka (den minsta.) och tog ca hälften av den. Den hackade jag ner med mandeln.

Om ni gör den så vill jag gärna veta vad ni tycker om den. Jag ska nog skippa mandeln nästa gång, eller hitta på något annat. Jag är inte överförtjust i mandel. Men Linus som tycker om det älskade kakan. O själva kakan tycker jag var skitgod.

Lycka till!

Jessi



Kommentarer
Postat av: tush

ooo =) kladdkaka är riktigt gott

2010-11-25 @ 17:25:15
URL: http://www.filmkritikerna.se
Postat av: Catrin

tack tjejen! =) Den ska testas i veckan!

2010-11-27 @ 12:33:39
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback