Man ska alltså lätta på hjärtat.

Ja man ska tydligen lätta på hjärtat och vara irriterad när man skriver blogginlägg för att få mycket läsare. Haha, otroligt många var det som läste mitt förra inlägg. Ingen som hade en åsikt eller kommentar? Eller kände sig träffad?

Jag har mycket åsikter om det mesta, en del starka så jag uppskattar och respekterar andras åsikter. Det är viktigt för att kunna ha en bra relation till vänner och familj. Samt ärlighet. Det vinner man faktiskt längst på. Men det larvigaste jag vart med om var nog det politiska kring valet.

För första gången i mitt liv satte jag mig in i politiken samt följde varenda debatt och fann det intressant. Jag tog även ställning till vilket block samt parti jag höll med mest om. Det är alltså Alliansen och moderaterna. Ja jag är moderat och det står jag för. De har vissa nackdelar de med men säg något parti som inte har det? Det är oftast mycket snack o liten verkstad i de flesta partierna och det jag gillade mest med moderaterna var att Reinfeldt hade svar på tal till skillnad från Mona Sahlin som hela tiden sa "Men du Fredrik Reinfeldt säger..." istället för att svara på frågan, stå upp för sitt parti och försöka vinna fler väljare.

Ne nu ska jag inte prata mer om politik, det jag ville få fram är att man ska stå för det man tycker, oavsett vad man tycker och man ska respektera andra medmänniskor och deras åsikter även fast de tycker helt olika.

Tänk om alla skulle vara likadana och tycka likadant. Hur skulle det då se ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback