Host host.

Jag har en väldig hosta som vägrar ge mig sig. Har haft den i lite över tre veckor nu. Både jag o Linus har grubblat på vart den kommer ifrån o varför den inte går över. O vissa dagar har jag vart jättesnorig o lite halvdålig med. Idag hittade vi problemet. En möglig kiwi och en möglig blomma. Jag är ju skitkänslig mot mögel och har vart det sen jag blev mögelsjuk. Inte undra på att man vart dålig.

Nu när vi hittat källan hoppas jag på att vara bättre om några dagar igen. Igår kände jag mig lite huslig mellan jobbpassen så jag slängde ihop en kaka lite snabbt.



Jag gjorde en kanelsockerkaka med mandel och choklad. Jag har nog aldrig lyckats så bra med en kaka som jag gjorde igår. Den var perfekt saftig och fluffig. Min kära sambo gillade den väldigt mycket och den är redan slut. Hahaha. Han sa igår "Jag älskar verkligen när du bakar." =) Det är nog ett bra betyg.

Denna vecka hade jag bara 16 timmars arbete och fyra lediga dagar. Nu har jag fått det till 44 timmar o 2 lediga dagar. Allt går med lite tjat o vilja. Och snälla kollegor förstås.

Men det är bra att det blivit mycket jobb denna månad för nästa blir inte mycket att hurra för. Så lika bra att jobba röven av sig nu. Då är det ännu skönare att jag har alla julklappar färdigt utom till Linus o nån mer. Men Linus fick en tidig julklapp utav mig idag och han blev så lycklig så. =)


Jessi


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja dej skulle man ha hemma! (:

Men hallå, vad fick Linus?



PUSS

2010-11-24 @ 17:27:40
URL: http://lindakeranen.blogg.se/
Postat av: Catrin

Åh jag som älskar kanel! =) Kan du inte slänga upp receptet nån dag om du får tid?

2010-11-24 @ 17:30:21
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback