Dåligt uppvaknande.

Idag hade jag o Linus inget vidare uppvaknade. Iaf inte han. Jag låg i sängen o vaknade till lite sen tittar jag ner på golvet för Fling sitter där. Så jag kollar vad hon leker med. Det var en geting! Jag for upp som ett jäkla stolpskott med raket i arslet o in i vardagsrummet för att hämta flugsmällan. In i sovrummet igen o skulle smälla den, missade den o den flög runt. Jag skriker till Linus "geeting, döda den!!!" han for upp som en stolpskott o fattar ingenting. Jag sätter flugsmällan i handen på honom o puttar han till fönstret.

Iom att han har linser så tar det en liten stund för hans ögon o vänja sig för ljuset. Så han ser inte vart getingen är men till slut får han den. Det måste sett himlans kul ut alltså. Vi har haft öppet i sovrummet i två års tid o det har aldrig kommit in en geting där. Men nu blir det stängt framöver.

Jag är ju verkligen livrädd för getingar. Jag får alltså totalpanik. Dels för att jag inte tål dom och dels för att jag blev getingstucken i huvudet när jag låg o sov en gång. Traumatiskt var det.


Jag o Linus är lite sugna på Minigolf i det vackra vädret. Så vi ska nog dra upp till stadsparken en sväng idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback