Mormor på intensiven.. =(

Ja nu har det vart lite taskig uppdatering på sista tiden. Men har jobbat väääldigt mycket och haft annat för mig så jag har inte haft riktigt tid eller lust.

Nu är jag inne i en jobbsvacka igen. Denna vecka blir tuff. Speciellt nu i helgen då det är två mässor o jag jobbar på både Scandic och på Elmia. Igår var jag även på Gyllene uttern o jobbade. Så nu har jag tre jobb. Känns bra faktiskt.

Nåt som känns mindre bra är att min mormor är dålig igen. Hon blev riktigt dålig igår och hade sagt till mamma o syrran att hon ville träffa syrran igår för det  kunde vara sista gången. Mormor har blivit tablettförgiftad o kroppen håller på att lägga av. Det var även hennes födelsedag igår....

Hon klarar inte av att stå eller gå själv. Så hon hade setat i sin fotölj flera timmar igår innan nån kom o hjälpte henne. kroppen bär inte. Idag kom min moster från danmark o de känns bra eftersom att hon jobbar inom sjukvården. Hon fick ringa ambulansen imorse så nu ligger mormor på Intensiven. Läkarna sa att hade hon vart hemma ett dygn till hade hon inte klarat sig.

Det värsta just nu är Kalcium halten i hennes kropp. Har man för mycket så orkar inte musklerna med och slutar då fungera, även hjärtat då eftersom det är en muskel. Normalt har en människa en nivå på 4 kalcium i kroppen. Mormor låg på 7,8. =S Så nu har hon fått massa dropp eftersom att njurarna kan sluta fungera med. O en massa annat.

Men min moster ska dit nu i eftermiddag o se vad läkarna säger. De måste ju få ur gifterna o ner kalcium halten i kroppen på henne. O så fort de har fått det så är hon på benen igen.. får vi hoppas.


Men jag är inte motiverad att gå till arbetet nu.. Svårt att inte oroa sig..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hoppas att allt går bra! Kram!!

2010-06-18 @ 17:57:20
Postat av: Linda

Hoppas allt löser sej och att det går bra.

2010-08-11 @ 13:34:09
URL: http://lindakeranen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback