Sömnlös natt.

Nu ska jag berätta om min roliga natt. Blev rätt sent för mig igår kväll, råkade somna i soffan. =P Så då var jag ju pigg på kvällen/natten. Efter att jag lagt mig och somnat till kommer en katt o lägger sig. (jag vaknar alltid när de kommer o lägger sig.) Sen när jag somnat om kommer nästa katt och lägger sig. Jag somnar om igen och när jag sovit ca 10 min dimper JP ner i genom brevinkastet. (lokaltidningen som LINUS prenumererar på.) Låter som tusan.

Sen somnar jag om igen och efter 20 min vaknar jag av ett pip. Det pep o pep o pep. BRANDLARMET!!! upp på 2 röda, sökte genom hela lägenheten, kände på alla plattor o luktade efter rök. DÅ när jag efter en stund vaknat till fattar jag att det är batterihelvetet som ska bytas i brandlarmet. Gissa om jag var överlycklig. Speciellt efter att jag tagit ut batteriet och det fortfarande piper!! Piper ju så högt med så hela huset vaknade. Sen när jag väl fick tyst på det gick jag in o la mig igen.

Men då kunde jag inte somna om för då trodde jag att det skulle börja brinna. Ja jag blir paranoid, speciellt när jag sover o nåt händer. Fattar nada. Sen var adrenalinet på högsta nivå så det tog väl en timme eller två innan jag somnade om.

Hinner sova ca 5 min innan jag hör dörren öppnas. Min sambo kommer hem från arbete. Suck. Vid det här laget är jag väääldigt grinig och tjurig för att jag aldrig får sova.

SEN somnar jag om när han har lagt sig, vet ni vad som händer då? Då bestämmer sig mina söta lurviga små kissar att dom ska busa! Speciellt med dom leksaker som låter mest. Och nej vi kan inte stänga dörren för då sitter de utanför och skriker.

Men efter mycket om och men så somnade jag om för sista gången. För sen två timmar senare ringde klockan. Dags o gå till jobbet!!!


Så ni kan ju gissa på en skala hur lycklig jag har vart idag.

Men det blir nog sängdags snart. Är himlans trött.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fy, låter inte så roligt! Jag hatar att inte kunna sova på natten jag med. Tur att det inte brann i alla fall! Hoppas den här dagen blir bättre! :)

2010-01-08 @ 11:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback