Mer väntande. =)

Jag kom ju på att det var ett tag sen jag skrev något om husbygget. =P Minnet hänger inte med riktigt nuförtiden och det är en helsikes massa att tänka på, men nu är ju Julen iaf över för detta år. Skönt.

Vi fick iaf godkänt bygglov, för att ingen av grannarna hade någon invändan mot de 20 cm. De skulle ju höra av sig till kommunen skriftiligt innan Lucia om de hade invändningar. Och var det ingen som hörde av sig så skulle bygglovet gå genom utan problem, vilket det gjorde.

Så det är himla skönt och en stor lättnad. Förra veckan så åkte vi ut till tomten för att träffa Erika och Jens. Erika är ju vår säljare och Jens är den personen som ska sköta markarbetet. Han kollade lite på tomten o marken och allt annat han gjorde. Och så fick vi veta hur mkt det kommer gå på ungefär och vad som ingår i de pengarna. Vi är nöjda med det priset vi fick av honom.

Vi frågade även när de skulle sätta igång med markarbetet eftersom att huset kommer och ska monteras upp på en färdig grund v.9. Han sa att de börjar i februari så har de god tid på sig. Jag blev lite paff för jag trodde det tog mycket längre tid och göra allt de ska göra.

Så nu händer inte så mkt mer tills markarbetet sätter igång. Men det är inte långt kvar. SNAAART SÅ!


Jessi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback