Matlagning kl 10 på morgonen.

Det är ju inte varje dag man står och lagar mat kl 10 på förmiddagen. Iallafall inte i detta hushåll. Men min mor gjorde en sån himla god ja... Vet inte riktigt om man kan kalla det gryta. Men liknande iaf när vi var uppe o hälsade på förra helgen. Jag fick receptet på den och tänkte jag skulle testa själv nu då.




Då tar man Fläskfile eller fläskkotletter beroende på vad man vill ha och steker. Jag tog fläskfile. Sen lägger de i en ugnssäker form.





Sen tar man massa massa purjolök och steker lite lätt så den blir glansig liksom och lägger över köttet.




Efter det hade jag på en sås som jag gjort av grädde, ingefära, rödvinsvinäger, mangochutney, soya och buljong.

Supergott!! Eller ja, det har vi ju inte sett än. Men mammas var skitgod verkligen och till det hade hon ris. Jag satte in den i ugnen vid strax innan elva och där ska den få stå tills det är dags för middag kl tre. Den ska bara vara inne på 100 grader och ju längre den står där, desto godare blir det. Det luktar ju gott iaf. =P


Ne nu ska jag nog städa lite så min andra halva blir glad när han kommer hem från skogen.


Jessi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback