Del 8 - Ett ögonblick.

Hm, jag har funderat ett tag på vad för ögonblick jag ska skriva om. Jag har rätt många bra ögonblick i mitt liv. Men jag ska skriva om den dagen jag såg den snyggaste killen i mitt liv. Inte så svårt att lista ut vem..hehe.

Det var en höstdag i slutet på september 2005 då jag satt hemma och inte hade mycket att göra.Så jag satte mig vid datorn.. Lunarstorm rättare sagt. På den tiden var det ju Lunarstorm som gällde och jag var självklart medlem där. Där fanns det något som hette Lajv, där man kunde skriva något så kom man upp i typ 30 sek så alla kunde se.

På lajven ploppade det upp en kille som hette MetalMenic. Jag gick in på hans sida och kollade hans foton. Han var bland de snyggaste killar jag sett. Men jag tänkte att jag skiter i att skriva något till honom för han kommer inte skriva till mig ändå.

Dagen efter när jag gick in på min Lunarstorm så hade jag ett inlägg i loggen eller vad det nu hette från just Metalmenic. Jag blev helt chockad och svarade givetvis på hans inlägg. De inläggen blev till privata mejl som utvecklade sig till msn, sms och till sist telefonsamtal.

Det första jag sa till honom var: "Vilken jäkla dialekt du har" hahaha. Efter några månader pratande i telefon så bestämde vi oss för att åka på kryssningen. Den kryssningen gjorde mitt liv. När vi sedan kom hem från den så fick jag ett sms: "Vad sägs om att åka tåg nästa vecka?" Så veckan efter åkte jag tåg ner till Jönköping för att hälsa på honom.

Idag har vi vart tillsammans i 4,5 år. Vi är förlovade och håller på med att bygga hus. Vi har väldigt stora framtidsplaner ihop och våran kärlek till varandra är otroligt stark.

Men vet ni vad det EGENTLIGEN var som förde oss samman? Musiken. Men den dagen jag såg att jag fått ett inlägg från honom var nog ett av de bästa ögonblicken i mitt liv.



He's the love of my life.



Jessi

Kommentarer
Postat av: linda

Åh vad underbara ni är! Glad för er skull!

2010-12-14 @ 00:58:29
URL: http://lindakeranen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback