Veckoslut.

Då var ännu en vecka över. Tycker tiden bara springer iväg. Känns ju som att man inte hinner med något. Som vanligt har jag jobbat rätt mycket nu. Fast i tisdags var väl inte så rolig dag för oss, speciellt inte Molly.

På förmiddagen bestämde vi oss för att ha en städ-dag. Så vi städade. Sen skulle jag byta kattlådan så mina kissar fick ny sand. Då fick jag se blod i lådan. Jag blev lite fundersam och tyckte det var lite oroväckande. Men jag bytte lådan, och under tiden gick Molly o trampade vid mig precis som att hon var nödig. Så fort jag var färdig sprang hon in. Sen ut till vardagsrummet och in igen. Och gick på toa 8 ggr inom loppet av 10 min.

Så efte tredje toabesöket kollade jag lådan och då var det bara blod i den. =/ Jag misstänkte urinvägsinfektion så det var bara att ringa veterinären. De sa att vi skulle åka in med henne akut. Så vi åkte in med henne och satt där i några timmar innan vi fick komma in. De tog blodprover o klämde på stackars lilla Molly. Jag är så blödig när det gäller mina kissar så jag gick ut. Tyckte det var för jobbigt att vara där inne när hon skrek som hon gjorde och tre läkare tvingade sig på henne.

Men de konstaterade att det var en infektion hon hade. Så det var bara att åka hem 1800:- fattigare och börja medicinera. Hon har vart så duktig med medicinen, för en gångs skull skrev de ut en medicin som hon tyckte var god så det har inte vart några problem alls att få i henne den.




Idag har hon busat o kelat som vanligt. Jag skulle ta ett fint kort på henne idag när hon låg o var busig i kattställningen, men hon blundar på varenda bild. =P

Kommentarer
Postat av: Catrin

usch sånt är riktigt jobbigt =( Hoppas det är bättre nu i alla fall!!

2010-08-16 @ 09:43:23
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback