Sista dagen i frihet.

Ja så känns det lite nu. Vi fick ett brev hem förra veckan från Vätterhem. Där stod det att de skulle takrenovera och börja idag. Då tänkte vi bara ett stort neeeej. Det kommer ju låta jättemycket och vi bor högst upp.Sen läser vi vidare och då skriver de att de behöver ha tillgång till våra lägenheter, för att komma åt taket underifrån över balkongerna.. Ännu större suck fick vi.

Vi fortsätter läsa och då står det att de kommer sätta upp en byggnads ställning på båda sidor av huset. Men det tar bara halva i taget. Så 10-16 och sen 16-22. Vi bor på 16. Då fick vi ännu en suck för att vi kommer ha byggnadsställningen utanför under hela renoveringen. Men hur lång tid ska det ta? Jo, vi fortsatte läsa och längst ner står det "klart i slutet av november" (!!!!) Vi ska alltså ha en jävla byggnadsställning utanför oss på båda sidor i tre månader!!! Vi är ju inte så dönöjda över detta. Man kommer ju känna sig instängd i tre månaders tid.

Sen om de börjar med sin takrenovering tidigt på mornarna med. Suck suck suck..

De skulle börja idag, men det tar väl kanske nån dag lr två att få upp den där ställningen.


Ne nu måste jag göra mig iordning o ta mig till jobbet. Dag 8 av 8. Är väldigt trött, men sen får man på nåt sätt lite ny energi när man vet att efter kl 17 idag så är jag ledig fram tills torsdag. Sååå skönt!



Molly är precis galen i sån bladsallad man köper på kruka. Alltså helt galen, det är nog värre än kattmynta. Det går inte ha den salladen på bordet för hon är på den som ett klister. =P Jag har nog aldrig vart med om att en katt är så galen i sallad. haha.

hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback