Mina jobb tar kål på mig.

Dagen igår vill jag helst inte göra om, på en och en halv vecka iaf! Jag jobbade på Elmia 11-16. Igår var ändå lugnaste dagen för oss i den restaurangen jag var trots att det var över 22.000 besökare. Men vi hade enbart lunch för utställarna. Det är rätt skönt för de blir ju inte fler så att säga. Sen kl 16 var det bara att gå över gatan till Scandic. Det är tur att scandic o elmia ligger så nära varandra, för när jag kom dit var det kaos.

Så det var bara att byta jobbartröja och slänga sig in i arbetet där. Jag var ruskigt trött redan då, för i fredags hade jag en likadan dag.Blev ju tidig start på Elmia sen ett helsike på scandic på kvällen.

Men igår kväll var nog faktiskt värre. Det går nog inte beskriva med ord hur mycket det är att göra och hur mycket vi springer och hur j*vla mycket folk det är! De sista tre timmarna tappade vi alla vår energi, vi var så trötta att vi knappt visste vad vi själva hette. Vi hade bråkiga gäster som skulle tjaffsa. Vi hade en hel drös lastbilsmänniskor som var otroligt fulla. Glas på glas åkte i backen. En idiot hade med sig en vuvuzela (eller hur det nu stavas) och satt o blåste i den halva kvällen. 

Huvudvärk AB. Så vi alla gick därifrån som gamla tanter på 90+ ungefär. Vi skulle behövt en varsin rullator. För så ont som vi hade i ben och fötter efter de här dagarna var helt otroligt. haha. Måste sett rätt kul ut. Jag skulle slutat runt 22 igår, men så blev det ju inte. kl 01 kom jag därifrån inatt.

Så idag var det inte skönt att gå upp från sängen och försöka ta sig till toaletten. PAIN! 

Nästa vecka är någorlunda "lugn". Sen veckan efter kommer Husvagns mässan och jag fasar redan nu för den veckan. Jag är helt slut och mör i kroppen efter tre mässdagar dubbelt på Elmia o Scandic. Då kör jag fem dagar i rad dubbelt. Men det löser sig.. haha! God give me strenght!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback