Praise the lord, we got water!

Vi fick tillbaka vattnet igårkväll igen och det var rätt skönt. Men det var en del timmar utan. Vi fick åka ner till svärmor o fylla några flaskor o borsta tänderna. De stod ingen lapp om varför vi inte hade vatten igår heller, men i lördags runt två tiden kom en service bil o stannade på gatan här utanför, vid en brunn och höll på. Vid fem tiden stod de tre bilar till o de hade grävt upp halva asfalten. Så det var väl något som hade hänt antar jag.

Påskhelgen har vart jätte bra för oss. I lördags kom min kära familj ner och hälsade på oss. Sen på kvällen åkte jag o Linus ner till O'learys för att kolla hockeyn med svärfar och Gaard.




Gaard o Linus är helt inne i matchen.


Det var inte så mycket raggare som vi trodde till en början, men de började välla in efter halva matchen. Men i slutet på matchen var det knökat där inne och folk började bli fulla. Klockan var väl runt halv 10 och då kommer det in ett par med barnvagn. De riktar in sig mot baren och beställer en varsin öl. Sen tar de upp bebisen som var runt ett år och går runt med där inne. Det var alltså knökat med fulla människor och en otrolig ljudnivå från både matchen och folket. Inget hörselskydd på bebisen heller. Vi alla reagerade rätt starkt på det och vi såg andra som även gjorde det med.

Tar man verkligen med en så liten bebis till ett sånt ställe vid den tiden en sån helg? Jag vet inte, men jag tyckte inte det var ok. O Linus blev rätt förbannad med. Om man nu är så sugen på en öl kan man väl ta det hemma eller gå lite tidigare på eftermiddagen innan alla fyllon o festen sätter igång?


Jag vet inte, men vad tycker ni?


Snart ska jag göra iordning maten, blir tacos. Har vart så sugen på det i en veckas tid nu. MMM.=)


Kommentarer
Postat av: SoffiZ-Oliwers mamma

Nej USCH! Jag skulle aldrig ta med Oliwer till en bar när det är så mycket folk där!! Som du skrev, på eftermiddagen medans det är lugnt isf, men aldrig när det är massa fulla människor! NEVER:P

2010-04-05 @ 15:43:22
URL: http://soffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback