Läskigt.

Idag ser jag inte fram emot jobbet. Jag jobbar 10.30-00.30. Inte mitt drömpass direkt. Jag har kört långa pass 3 dagar irad nu så jag börjar bli lite trött. Igår när jag var på jobbet såg jag att jag hade 3 missade samtal från syrran och sms. Hon ville att jag skulle ringa upp henne fort. Så jag ringer henne och i andra luren svarar en gråtande, rädd syster. Jag började få lite smått panik eftersom jag inte visste vad som hade hänt.

Hon förklarade då att hon hade vaknat upp mitt på köksgolvet i sina egna spyor. Så hon hade alltså svimmat av där när hon skulle gå o ta kvällsmat. Hon har ju vart jättesjuk länge nu men läkarna säger att hon är helt friskt. Detta tyckte då inte jag var ett tecken på att man var frisk. Vid sånna tillfällen hatar jag att jag bor 25 mil ifrån. Känner mig så hjälplös. Mamma är i miami så hon var ju själv hemma med. Men vem fan hade inte blivit rädd av att vakna upp på köksgolvet i sina egna spyor? Jag hade iaf blivit det.

Men jag ringde våran kära far som fick ringa rådgivningen, de sa att det var bara o åka in med henne till akuten direkt. Så där fick dom sitta några timmar. Men anledningen till att detta hände var att hon fick coccilana mot sin lunginflammation att äta 2 veckor lr vad det nu var. Sen när kuren var slut,blev hon ju jättesjuk igen. Läkarna skickar hem henne med mer coccilana och säger att hon är frisk. Så hon tog ju rekommenderad dos, men eftersom at coccilana är morfin blev det ju en överdos för henne igår. Jag tycker att som läkare borde man veta att man inte ska ge någon coccilana som redan gått på den kuren i 2 veckor. Så måttligt förbannad är jag.


Jag ska försöka få ner henne hit några dagar nu så hon slipper vara själv. Känns ju inte så bra efter igår.


Men nu måste jag sticka till jobbet. ha en bra lördag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch! Hemskt det som hände med Cenitha. Hoppas hon blir bättre snart!

2009-09-26 @ 11:18:37
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback