Önskebrunnen.

Sitter ensam i soffan en lördagkväll och kollar på tv. Och vet ni vad? Det känns väldigt bra. Sitter och drömmer mig bort på allt jag skulle vilja göra här i livet. Jag har vissa saker som jag vill göra i mitt liv innan jag dör, speciellt 5 saker som jag ska göra oavsett om jag är 65 år när det händer.

Jag vill:
* Åka till Kanchanaburi i Thailand och få klappa en levande tiger. (står högst upp)

* Åka på en jorden runt resa och besöka massa olika länder, bla Nya Zeeland där dom spelade in sagan om ringen filmerna.

*Hoppa fallskärm (fast jag är sjukligt höjdrädd.)

*Lära mig spela gitarr .

*Ta MC-körkort och skaffa mig en riktig Harley Davidson Cruiser.


Kanske inte är så stora saker, men för mig är det det. Speciellt att klappa en tiger har vart en av mina högsta drömmar sen jag var liten. Dom som känner mig vet att jag bara avgudar tigrar. Jag anser att det är jordens vackraste varelse.
Sen finns det ju givetvis mer saker jag vill göra här i livet. Lite smågrejer.

Nämn 5 saker du skulle vilja göra eller se här i livet..

Nu ska jag gå och slå ihjäl mina grannar. Är så trött på dom så det finns inte. Jag är så trött på det eviga dunkandet från musiken dygnet runt. Längtar verkligen till att få flytta till hus. Men det kommer inte hända än på ett tag, så jag får väl stå ut. Idag är det ju trots allt lördag, och jag får väl överrösta med min Metal musik. Då brukar det bli tyst. Sånt krig här. Någon som vill byta grannar?

Vi har 3 godisfabriker här nere. En i Mullsjö, Habo och torsvik. Den i Mullsjö har vi vart på innan så vi tänkte besöka Habo idag. Vi kom dit, gick in, och ut igen. Fanns inte alls mycket att ha, så vi åkte till coop istället och handlade lite mat. Så fick jag köpa mitt lördagsgodis där med. Vi har även köpt Ben & Jerrys glass. Pearn har skrivit mycket om den glassen i sin blogg, så vi tänkte vi skulle testa. Än har vi inte gjort det. Blir ikväll när han kommer hem på rast eller imorrn. Blir nog liv om jag öppnar den själv och den skulle råka ta slut.. =P


44 dagar kvar till semester.....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mumma med Ben&Jerry! De är ju så goda :) Hoppas allt är bra med dig! :)

2009-07-05 @ 22:02:18
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback