Söndag.

Igår söndag så fick vi gå upp YBER tidigt. kl 7 var det dags att gå upp. Det är YBER tidigt för både mig o Linus. Vi knatade ner till hotellfrukosten och föråt oss som vanligt. Sen åkte vi ut till Oxelösund. (Blev många resor till oxelösund.) Och hälsade på mormor en snabbis. Efter en förmidagsfika hos henne åkte vi tillbaka till Nyköping o Blomsterlandet. Jag köpte två jättefina kransar och ljus. Sen bar det av mot Nya Kyrkogården.

Tänkte besöka både farmors grav och Kaifus grav. Bara det att vi gick i över en timme o letade. Farmors grav visste jag ju vart den låg. Men inte Kaifus. Jag visste att han låg nånstans bland dom nya gravarna. Men efter en timme fick vi ge upp letandet. Så jag fick lägga den andra kransen hos farmor. =( Jag blev lite ledsen o arg för att jag inte hittade hans grav, men vi kollade kartan när vi skulle gå och jag misstänker att vi missade ett område. Får åka dit dan innan julafton igen o leta.



Farmors grav. Kransarna syns knappt men dom var jättefina.

Efter en timmes letande på kyrkogården åkte vi ner till stan o mötte upp Pearn! Sen gick vi till birgers o tog en lunch. Gissa vad dom hade där. SMÖRGÅSTÅRTA. Så gissa vad jag åt till lunch. =P Fi fan så gott. Mitt i alllt vårt trevliga fikande så kommer ett luciatåg o förstör allt.



Visst det var jättefint men dom sjöng så himla illa och pensionärsparet som satt brevid oss tyckte vi skulle vara knöpptysta under HELA luciatåget. Snacka om fel tajming.

Men det var roligt att träffa dig Pearn den lilla stunden vi hann träffas. =) Händer ju inte alltför ofta nuförtiden.


Det var allt för denna helg. Får se om jag skriver något mer ikväll. Chansen är liten. Herregud, 3 inlägg på EN dag. Måste vara rekord från min sida. =P


Nu väntar en fullspäckad vecka. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback