Garlic Card.

Sitter i min ensamhet o käkar frukost. Eller ja, katterna gick upp med mig idag. Ska strax gå till jobbet o göra min långpanna idag. Klarblå himmel o sol har vi här nere idag.



Så här visar vår termometer just nu. -12 grader ute o 16 grader inne. Det är så jäkla kallt inomhus. Och då har vi ALLA element på full styrka. Håller ju på o fryser ihjäl här.

Sen har vi ett lotteri på jobbet som vi har varje år innan jul. Så får man köpa så många lotter man vill o sen drar dom några nummer. Första året vann jag ju en mixer från OBH Nordica. Jättesnygg o jättebra. Förra året vann jag ingenting. Men sen ringde min chef o sa att det fanns ett litet paket till mig. (läs litet.)

Så i förrgår på jobbet gick jag in på hennes kontor för att hämta det och det var nog det minsta paket jag sett. lika stort som en trisslott ungefär. När jag öppnar ligger detta i:



Ett Garlic Card. Jag tänkte ju : va fan är detta?!!

Men sen fick jag reda på att jag ska riva vitlök på den. Wow vilket pris!! Kunde dom inte hitta en sämre skitsak? Haha.

Ne nu måste jag fixa håret sen ut i kylan till jobbet. Ikväll ska vi ha öppet till halv 3. För att Carola vill ha nattamat efter hennes konsert. Jag har lite svårt för den människan. Visst hon har en otrolig röst och är jätteduktig på att sjunga men så fort hon öppnar käften för att prata så tycker jag bara hon är jobbig.


Vad ska ni hitta på i helgen och idag?


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, det där garlic card var ju en rolig julklapp :)

Idag händer inte så mycket, hade tänkt att baka lite men ska skjutsa Per till jobbet så jag stannar nog hos mamma en sväng och bara tar det lugnt tills det är dags att hämta honom igen :) Ha en trevlig dag/kväll/natt på jobbet!

2009-12-19 @ 10:53:08
Postat av: Sara

Vi har precis köpt en julgran så det blir att pynta den lite idag! =)

2009-12-19 @ 16:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback