Dumlemuffins o Idol

Idag höll jag o Linus på att försova oss. Vi skulle upp vid 8 för att han skulle iväg vid 9. Men klockan ringde inte, han hade ställt in fel inställning.Tur att vi har en kisse som kom o väckte oss 10 över 8 så han slapp stressa. Bra med kissar. =) Sen åkte han iväg vid 9 o jag tog lite sofftid på morgonkvisten.

Runt lunch bestämde jag mig för att baka,ville testa nåt nytt som jag inte har bakat förut så det blev Dumlemuffins. Så jag satte mig i bilen o åkte till Ica Maxi.. Det ångrade jag djupt så fort jag kom ut på motorvägen. Herregud vad folk det var ute idag. Och inne på Ica Maxi fick jag bokstavligt talat slå mig fram.
Men jag tog det jag skulle o stack fort som attan o åkte hem för att börja bakningen.



Fling var duktig o hjälpte mig med bakandet.. Men sen var det inget roligt längre när hon blev helt mjölig.



Det färdiga resultatet. Dom blev lite små, så nästa gång ska jag nog göra lite större. Men Linus o Jens kom hem lagom tills det var färdigt o muffinsen var en hit hos dom iaf.=) Blev inte så många över o frysa in dock. =P

Har tittat på Idol ikväll o jag måste säga att jag är imponerad. Vilken show dom har ställt till med. Ska bli spännande o se sen vem som åker ut, men jag håller iaf på att Erik ska vinna. Han är min absoluta favorit.


Vad gör ni en kväll som denna?


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Baket ser gott ut, skicka hit lite :) Funderar på att slänga ihop en sockerkaka eller muffins idag. Fick fina muffinsformar av svärmor (julmotiv :)) så det skulle ju sitta fint att hinna baka lite såna och frysa in tills jag fyller år så de får se dem :)

Jag tror nog på att Erik vinner Idol, han är helt klart bäst fast Calle har verkligen kommit upp sig!

2009-12-05 @ 09:26:21
Postat av: Catrin svarar

låter mummisgt! Kan du inte lägga ut receptet?

2009-12-05 @ 12:15:18
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback