Höstrensning.

Igår var vi uppe innan tuppen, för att vara mer exkakt kl 06.50. Vi hade tvätt-tid mellan 07-11 på förmiddagen. Nu när vi har semester kan vi ställa om dygnet lite och få ut mer utav dagarna. Så vi går upp vid 7-8 varje dag helt frivilligt. Haha men det är så skönt och jag sover iaf bättre på nätterna för jag blir trött på ett helt annat sätt. Och framför allt, somnar tidigare.

Mellan tvättningarna så fick vi ett ryck. Jag i Linneskåpet och Linus i vårt lilla förråd i lägenheten. Vi slet ut allt som fanns och började rensa. Herregud säger jag bara. Jag trodde aldrig att vi hade så mycket skräp som vi hade sparat på. Linus är ju den med som vill spara för att "det kan vara bra att ha". Medans jag är mer den som kör no mercy stilen och slänger allt jag inte använt på ett halvår.



Allt detta är för mig ett under....



......hur det fick plats där inne. Molly var jätteduktig och hjälpte matte.


Men jag slängde ungefär 90% av allt som var där i. Inte så populärt av min sambo, men det behöves ju. Vartför ska man spara på massa skit som ligger och tar plats när man inte använder det? någon som känner igen det?



Allt detta fick Linus bort från förrådet, så nu kan man faktiskt gå in i det igen, helt otroligt va. Hahaha. Men det var skönt att ha det gjort så imorse var vi på sortergården och slängde allt. Det blev två vändor med bilen och då får vi ändå in väldigt mycket i saaben.

Jag är verkligen jättetrött idag och Linus vill att jag ska baka bullar till honom. Funderar faktiskt på det, var flera år sen jag bakade bullar och det finns ju inget godare än nybakta bullar med saft.... mmmm..

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: maria

skönt för er att ni fortfarande har semester, en annan har redan haft, såg att ni ska bygga hus, vad roligt... en roligt process...

2009-08-20 @ 18:14:58
Postat av: Pernilla

Haha! Någon dag nu när jag har tid så ska jag också ta tag i våra kläder. Markus byrå är full med kläder och han kan väl ha ungegär 1/3, resten är för litet. Kanske borde fundera på att ta bort lite så man får plats med hans nys plagg? Jaaa. Snart, snart :)

2009-08-20 @ 18:28:25
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback