Halta Lotta.

Ja det är jag det. Igår var vi på kalas hos min kusin som blev hela 12 år. Efter kalaset skulle jag köra hem mormor och när vi går mot bilen trampar jag på något som känns som en vass sten som man brukar kunna trampa på ibland. Jag går ett steg till och kände att det satt kvar. Så jag stannar och tittar under foten för att ta bort det som jag trodde fastnat i skosulan och besvärade mig.

Under skon satt det en liten gren, när jag skulle ta bort den kände jag att den satt fast i foten och det gjorde skitont. Jag sa till mormor att den sitter fast i foten. Då tar hon ett fast grepp om mitt smalben och sliter ut den. Helt brutal var hon. Hennes ögon var stora som jordglobar när hon såg att det var en 2,5 cm lång tagg som satt i min fot. Jag fick mer eller mindre panik. Den smärtan var inte alls skön o den taggen var inte nådig. Så ca 1-1,5 cm gick rätt in i foten.

Det gick inte heller så bra o köra hem henne för det var en sån pulserande smärta så det kändes som om foten domnat bort, så jag kände inte pedalerna. Givetvis var det ju höger fot med som jag måste gasa o bromsa med. Så nu går jag som en invalid och haltar och foten där taggen gick in är dubbelt så stor. Så jag får inte in den i skor heller. Och jag ska köra hem till Jönköping idag........ Men som tur är finns ju farthållaren.. =) Så jag hoppas det ska gå bra.

Ska strax köra min morbror, mina kusiner o syrran till skavsta som ska till Danmark, sen bär det av till dom småländska skogarna igen. Ska bli skönt o komma hem nu när Linus med gått på sin semester.

KANSKE återkommer senare med lite bilder från min vistelse här uppe.

Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter inte kul det där med foten, hoppas det går över och att resan hem gick bra!

Nu när ni har semester så kan du ju uppdatera 4 gånger om dagen så jag har något att läsa :) Kul att träffa dig i lördags!

2009-08-17 @ 16:30:13
Postat av: Sara

Aj aj, det låter inte alls skönt

2009-08-17 @ 20:08:51
Postat av: Catrin

du såg inte mig på skavsta då? =)

Usch det där med taggen lät inge kul!

2009-08-17 @ 20:43:33
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback