Lite pirrigt.

Blir inte att man skriver så ofta nu när man har semester. Har en massa annat att göra. Men nu är Linus ute i skogen o jobbar så då passar jag på att ta lite data-tid. =P Behövs ju faktiskt.

I helgen var vi på Kolmården. Vi hade det så mysigt och allting var verkligen jättebra. I fredags när vi kom dit gick vi på delfinshow, vilket jag tyckte var jätteroligt. Jag och alla barnen. haha. Efter det checkade vi in på hotellet och fick vårat fina rum med den otroliga utsikten. Innan maten gick vi en sväng på tropicarium, Var jätte många år sen jag var där sist. Fick för mig att det var större, Fast det var nog så att man själv var mindre. =P Hungriga som vargar åt vi en afrikansk grillbuffe på hotellet. Det var nog det godaste jag ätit. Så många rätter att välja mellan och så många härliga smaker. Sen blev det inte så mycket mer på fredagen.

Lördagen vaknade jag pigg som en nöt 06.30! JAG vaknade så tidigt självmant. Jisses. Men vi gick ner och åt av en ännu godare frukostbuffe än förväntat. Det är ju hotellfrukosten som gör hela hotellvistelsen. =P Men vid 10 checkade vi ut och traskade in i parken och gick där fram till kl 13. Efter det tänkte vi åka hem, men på vägen kom vi på att vi ville kolla vad den där safarin var för något. Så vi svängde in där, och det innebar att man fick åka in i inhängnaderna med sin egna bil och titta på djuren från RIKTIGT nära avstånd.  Det var en sån upplevelse. Men man var ju inte kaxig när lejonen gick o strök bilen. Det gjorde hela resan.
Sen åkte vi till Oxelösund o hälsade på mormor o syrran, efter det blev det hemfärd till härliga jönköping.
Borta bra men hemma bäst. =P

Ja angående rubriken där så åker vi till Turkiet imorrn. Ska bli hur skönt som helst att komma till solen och värmen. Nackdelen är ju att jag är så flygrädd, så jag har haft ont i magen nu i 3 dagar. Men det gäller ju att intala sig själv att allting kommer gå bra och att det faktiskt är större chans att bli påkörd av ett tåg än att krascha med flygplanet. Förra året gick det ändå rätt hyffsat att flyga. Hoppas det gör det detta år med.

Men nu ska jag ta o städa lägenheten. Är ju skönt o komma hem till en ren o städad lägenhet. Om inte kissarna river för mycket vill säga. Men Martina ska ju bo här under tiden så hon har nog lite koll. Fidde kommer  och kollar till katterna varje dag o matar dom. Så jag kan nog känna mig lugn. Dom har ju 2 personer som tar hand om dom. Njae kanske inte Martina. Hon har ju sån kattfobi, så jag vet inte hur hon ska klara o bo här. Men det ska bli intressant att se. =)

Vi har även fått en glad nyhet här nere. Linus ska bli morbror. Så i mars kommer det en liten bebis till familjen. =)




Jag är rätt nöjd med denna bild som jag tog när vi åkte safarituren. Lejonen
låg ca 3 meter från bilen. Mer bilder finns på facebook. Gå in titta o kommentera. =)



Jag fick mig ett gott skratt häromdagen när jag hittade Molly vilandes så här
i skohyllan häromdagen. Gillar hennes stil. =P


Ha det så bra.
Jessi the Queen.


Kommentarer
Postat av: tiny

vi ska va där i två veckor. (: Ni då?

2008-09-02 @ 12:53:23
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hoppas ni har det jättebra i Turkiet! Jag är avundsjuk. Snart Ladies Night, jag måste ta ledigt nu när jag vet vilket skiftlag jag hamnar på! Pussåkraam

2008-09-02 @ 14:41:42
URL: http://pearn.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hoppas ni har det jättebra i Turkiet! Jag är avundsjuk. Snart Ladies Night, jag måste ta ledigt nu när jag vet vilket skiftlag jag hamnar på! Pussåkraam

2008-09-02 @ 14:42:08
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback