Home sweet home.

Jaha, detta har inte vart ett roligt dygn. Igår efter jag hade skrivit mitt blogginlägg så fick jag åka in till akuten. Kroppen mår ju inte så bra av att inte äta o dricka. det jag har fått i mig på 2 dagar är lika mycket som en happy meal. Igår gick det inte alls.. Inget gick ner alls. Och jag hade redan blivit rätt bra yrslig, skakig o febern bara sköt i höjden.

Så det blev en tripp in dit. Där fick jag plågas i väntrummet i ca 4,5 timme innan jag kunde få komma in o få hjälp. Vi var väl på plats vid 14 snåret ungefär. När jag väl kommer in så tar dom en hiskligt många prover på mig. Jag hade ju tänkt mig att få bra piller, åka hem och sen kunna äta redan dagen efter (som idag). Men jag hade sån otrolig vätske o närings brist så det vara bara för mig att läggas in med dropp under natten.

Dom tog ännu mer prover.. Jag som har sjukhusfobi och sen inte klarar av sprutor.. Hur tror ni detta gick? Jag hade iof ingen energi till så mycket. Orkade inte ens lyfta en kudde. Under natten kom dom ju givetvis in hela tiden och kollade min feber o dropp så jag fick i mig min näring. Dom smärtstillande jag fick hjälpte inte mycket heller så jag kunde ju inte heller sova pga smärtan.

Imorse väckte dom mig kl 6 o tog ännu mer prover.. *suck* Dom ville köra ner en kamera i magen på mig för att kunna se vad det var som spökade eftersom jag blev så dålig av det.
Men jag hade sån enorm tur. Proverna visade att jag hade en ordentlig Virusinfektion i magmunnen så jag behövde inte få en kamera nerkörd i magen. Men eftersom jag fortfarande inte var bra imorse så fick jag inte åka hem förens kl 5 i eftermiddags.. Då hade kunde dom ge mig rätt medicin som lindrade lite och jag kunde för första gången sen i tisdags kväll få i mig lite nyponsoppa..

Var bara några droppar, men jisses vad gott det var.
Så vi får se hur dom närmsta dagarna blir. Kommer ta ett bra tag för min kropp att återhämta sig, men jag börjar kunna få i mig lite mat. Äter ungefär lika mycket som en treåring äter på EN måltid. Men jag får försöka öka antalet tuggor per dag.

Nu är jag helt slut så det blir sängen för min del.

Varför kunde jag bara inte få en förskylning?
Jessi


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch! Det låter inge kul det där. Så illa att du fick åka till akuten till och med. Krya på dig nu! Du skulle väl bli firad i helgen också? Typiskt. Håller tummarna för att du kan äta lite idag :) Pussåkram

2008-09-20 @ 12:02:28
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback