Stalkern

Hej svejs.

Jag blir nog inte bättre än så här på att uppdatera. Men det får väl vara så. Har inte tid helt enkelt att sitta så mycket framför datorn.

Jag och Martina (vår inneboende) håller på o tvättar, hon har även bakat smulpaj idag.. mumma vad gott det är. Det har inte jag ätit på flera år. Riktig hembakad smulpaj. hon gjorde med hallon,blåbär o björnbär. Lite bortskämd blir man ju när hon bor här. =P

Ja jag ska berätta om min vecka på jobbet. Denna vecka har det vart lantbruksmässa. Och det är sista gången jag jobbar den mässan ska jag säga. I tisdags började det och jag vet inte hur många som ville bjuda ut mig på middag, få mitt nr, följa med mig hem osv. Men sen var det en kille som var lite väl på dom dagarna, han följde efter mig vart jag än gick, var tvungen att prata med mig hela tiden,skulle ta på mig hela tiden. Jag tyckte han var jobbig, lite väl jobbig. Sen i fredags var jag tvungen att prata med honom eftersom att han var på min station. våran disskussion var ungefär så här:

Jag går fram till bordet för att ta beställningen. Då frågar han:
-Hej sötaste, vad har ni på buffen idag.
Jag svarar kort:
-Snitzel med sås o pot.
- Skulle du kunna äta den
-Ja
-Om jag bjöd dig?
-Nej
-varför inte?
-
Jag är inte intresserad, vad vill du ha?
-dig. du är så vacker.
Jag börjar bli irriterad vid det här laget och han fortsätter:
-Första gången jag såg dig, jag kände direkt att det var något!
Jag driver på och spelar helt överlycklig:
-aaa var det som en gnista?
-aaa aa precis så var det!
Jag svarar iskallt:
-jaha, för den kände inte jag.
Han fortsätter och jag är fortfarande väldigt irriterad.
-Är du singel? (och ett sällskap på 25 pers tystnar och vänder sig om)
-Nej jag är i ett LYCKLIGT förhållande.
- Vilken lycklig kille. Jag hade velat vara han.
-Vart är du ifrån?
-Norrland.
-Ja inte undra på att du e så jobbig, du har väl inte sett annat än hundar o renar i ditt liv.
-tycker du om sex?
Då går jag.

I fredags hade vi en trubadur. Så efter en stund kommer han tillbaka och säger att han ska sjunga och vill att jag ska ta en paus i mitt arbete och sätta mig på första raden för att lyssna. Jag börjar tycka han är obehaglig. Men en stund senare (inför en full restaurang och bar på ca 200 pers) så hör jag nån i micken: Jeeeesssiiccaa du är så vacker!!!!

Jag får nog och ber min hovmästare hålla honom borta från mig, vilket hon lyckades rätt bra med. Men herregguuud. Så i lördags innan jobbet letade jag upp en guldring jag har liggandes och gick till jobbet som gift.. Inte ens de hjälpte. så det är rätt skönt att vara ledig. 

 

Martina bakar paj till oss.. =)




Och Molly fick slicka sleven efter vaniljvispen när vi var klara.

Ne nu blir det SATC. Får se om jag kommer tillbaka senare.

Jessi


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fy vilken äcklig snubbe! Såna där människor ska man nog hålla sig borta ifrån, de verkar kunna hitta på vad som helst. Tur att du slapp honom till sist i alla fall!

2008-10-27 @ 12:33:20
URL: http://pearn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback