MÄKTIGT!!

Ja igår hade ju äntligen den efterlängtade dagen kommit.Den stora dagen då Iron Maiden spelade på Ullevi inför 56 132 människor. Jag, Linus och Muggen lämnade Jönköping vid halv 9.Var framme i Gbg runt 10. Började köa då i värmen. Fast folk satt  ner i och med att det var nåt så inni helvete varmt. Och inte skulle det ju fläkta.. Nooo.. bättre med vindstilla så folk tuppar av istället. Jag gick ur kön en stund och träffade världens bästa Jimmy, Fick lite sightseeing på hans jobb, Trädgårn. Vad fint det var. Där vill jag med jobba.

Men men. Gick tillbaka till kön och värmen. Folk började resa sig upp och verkligen köa runt 2 tiden. Insläpp var alltså 17.00... Så i 3 timmar stod vi rätt upp och ner trångt som fan i solen.. Jag trodde jag skulle dö där ett tag. Fick hälla en vattenflaska med vatten över sig och sätta tröjan på huvudet för att inte få solsting. Tur man hade linne på sig och inte bara maiden tröjan.

Vid 4 började dom flytta på kravallstaketen. Ett enormt tryck kom bakifrån och jag trodde jag bröt varenda ben i kroppen. kändes så iaf. Sen så delade dom in folket i sektioner. För att minska trycket. Vi stod i andra sektionen. i den första delade dom ut band. På arenan finns ju en sektion framför scenen som tar 1500 personer. För att minska trycket från dom övriga 23000 som står bakom. Och för att stå inne i den sektionen behövde man ett band. Annars står man bakom andra staketet med dom övriga 23000. Vårat mål var ju att försöka komma längst fram i första sektionen vid scenen. 

När det var 3 personer framför oss sa vakterna att banden var slut och vi alla 3 såg hela  våran värld krossas. Allt vi hade kämpat för i värmen var förgäves.. Men vi gick in på arenan mot första sektionen och såg att dom delade ut band där med. Gissa om vi fick bråttom då.. Så vi alla 3 fick ett varsitt., WOohoo! Snacka om glädje.

Förbanden började spela. Lauren Harris var först ut. Steve Harris dotter (basisten i Maiden) Men jag blev rätt besviken faktiskt. Sen kom Avenge Sevenfold och dom fick igång publiken ordentligt. Man stod rätt rymligt.. Tills Maiden började spela. Andra gången jag trodde jag skulle dö och bryta varenda ben i kroppen. Snacka om mosad.. Men ska man stå längst fram så får man härda ut. Och det var det värt.

Fy i helvete vilken jävla konsert! (ursäkta svordomar) Men det var det mäktigaste jag nånsin sett. Trodde det var när dom spelade på Sthlm stadion 03. Men det här slog det där med hästlängder. Det går inte ens beskriva med ord. Bäst tyckte ju jag att Fear of the Dark var när hela publiken överröstade konserten. Snacka om rysningar. Alla  var helt galna. Samma sak med Run to the Hills.. Även Hallowed by thy name och Rime of the ancient mariner. Då var man lycklig. Av att stå där och uppleva det.. Längst fram... längst fram.. Av 56 132 människor. Helt ofattbart.

Ed kom ju givetvis ut. Det är det bästa med varje konsert tycker jag. Denna gång var han ute 2 ggr till och med. Fan vad bra.. vad bra vad bra.. Jag är helt mållös.. Alla kritiker.. Alla.. Säger att detta var en konsert av sällan skådat slag.. Och jag var där..  Steve harris (basisten) slängde ut sitt svettband som han haft på handleden under konserten.. Gissa vem som fick tag i det? Jo Linus. ATT hans lycka detta år var gjorde.. Min med för den delen.. Skulle aldrig i hela mitt liv vilja byta ut den kvällen. Den var värd varenda krona på den tusenlappen och varenda minut i värmen.. allt..

Man har haft rätt skapligt ont i kroppen idag. Men det var det värt.. Nu ska jag sova. Cenitha och Tobbe kommer imorrn.. Kul! =) Har lagt upp bilder från konserten på Facebook. =)

Älska Iron Maiden <3









Släng gärna in en kommentar eller 2.

C ya

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att du hade en bra kväll! :)

2008-07-28 @ 16:07:17
Postat av: Pernilla

Hallåååå, nu får du ta och uppdatera lite så jag har nåt att läsa :)

2008-07-31 @ 13:58:14
URL: http://pearn.blogg.se/
Postat av: maria

hej hej, så du är ute och flänger i rocksvängarna. kram maria

2008-08-01 @ 10:48:38
URL: http://finamaria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback